30 januari, 2009

I hate you my friend

Min fullpackade, 24 kilo tunga resväska, som innehåller allt jag behöver och använder, är i Madrid.
Där är inte jag.

Det var förseningar idag också. Precis som förra gången, men idag hann jag åtminstone dit precis innan vidareflyget åkte iväg.

Sitter i mitt gamla rum, tittar på svensk tv. Känns lite konstigt. Vad ännu konstigare är att de just pratade på spanska...

Denna veckan har det på dagarna i Málaga varit närmare 20 grader, soligt och klarblå himmel. Kommer till Sverige och här är mörkt, kallt och regnigt. Välkommen tillbaka!



Affärerna stänger klockan två imorgon. På en lördag. Klockan två... det är ju helt sanslöst..
Har nog vant mig för mycket vid det spanska, för jag kan inte få in i huvudet att det stänger klockan två.. Jag menar, vad är det för fel på att ha öppet till klockan 22?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar