17 mars, 2009

Drömuppdatering

Bara för att det är roligt. Och mitt drömliv är faktiskt ganska intressant.
Någon sa att det är positivt att komma ihåg sina drömmar. Kommer dock inte ihåg varför. Men jag kommer ihåg länge och detaljerat, så jag hoppas det är sant.

Första: Jag och Tilda hade fest. Den sög. Massa stelt folk ((och en hel del kostymnissar av någon anledning)). Folk gick hem tidigt, och vi följde med. Vägen till parkeringen/hem ((det var lite otydligt vart vi faktiskt var på väg, men vi slutade upp i något vitmålat rum och minglade)). Vägen var vid hav och det var blött och kallt och stora vågor, och vi klättrade genom skog och över kullar och jag var blöt och fick sjukt uppsvällda kinder. Det var kämpigt.

Andra: Fantasy. Jag var skitbra och räddade världen med mitt riddarsvärd. Ägnade till och med lite tid åt att byta kläder innan den sista striden. Som jag vann. Såklart. Direkt efteråt ((hann inte ens bli hyllad!))...

Tredje: ...befann jag mig på en fotbollsplan. Vi spelade länge. ((Vid ett tillfälle flög bollen iväg långt och upp på en slänt som ledde till en skog. Det var samma skog som i första drömmen)). Det gick bra och var kul. Fast reglerna var lite konstiga såhär i efterhand. Och det slutade med att en av killarna frågade om jag inte skulle göra något med mitt liv, något betydelsefullt, så att jag skulle bli ihågkommen. Jag tänkte "men jag har ju precis räddat världen med mitt riddarsvärd!".

2 kommentarer:

  1. Gillar delen där dina kinder sväller upp :P kan se det framför mig! haha

    SvaraRadera
  2. Hehe, alltså, de sväller inte upp. Helt plötsligt är de bara jättetjocka. Som att jag varit allergisk och blivit getingstucken. Typ. Det var väldigt ansträngande att röra munnen iaf ;)

    SvaraRadera