24 mars, 2009

Gud och invandrare

Har jobbat några timmar mitt på dagen.
Den religiösa tanten var fly förbannad på mig. Mest för att jag inte kunde släcka solen.
Och jag börjar verkligen förstå hur vissa invandrare har det. Att höra "var kommer du ifrån?" och "Du ska vara tacksam över att sånna som ni får komma hit och får jobb!" om och om igen är inte alltför roligt. Var måttligt trött på tanten när jag fick gå hem.


Men hon är ju sjuk... Jovisst, men hon kan ändå vara påfrestande.

Funderar på att börja säga att jag är från Jesus land. Vilket jag, med min dåliga bibelkunskap, helt har glömt bort vilket det är. För då kanske hon slutar. Jesus tycker hon ju om. För att upprepa gång på gång att jag är helsvensk är också det lite tröttsamt.

Och, jag måste ha lurat mig själv, för jag har inbillat mig att religiösa personer ((inte fundamentalister då, för med dem är det oftast krig och död)) strävade efter att vara godhjärtade och respektera andra.

Världen är en sjuk plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar