09 mars, 2009

Uppenbarelse

- Vet du vem som talat med mig idag? frågade den lilla tanten
- Nej, jag vet inte vem det var, svarade jag
- Det var Jesus, meddelar den lilla tanten mig
- Jaha, svarade jag förvånat, som trott att hon syftat på någon personal eller sköterska.
- Han sa att jag skulle sprida till alla att de ska ta emot Jesus, så de inte blir förlorade. Och du är nästan den första jag stöter på! fortsatte hon.
Jag började småskratta, inte på något elakt sätt, absolut inte, men det var bara så typiskt henne, och så tänkte jag på de gånger hon frågat mig om jag trodde på Gud.
- Skratta inte! sa tanten, nu lite förorättad.
- Förlåt, sa jag, men du är så söt att jag kan inte låta bli att le.
- Det ska du inte heller, sa tanten som nöjt sig med svaret, du är så söt när du ler. Och sedan traskade hon vidare för att sprida sitt budskap..

3 kommentarer:

  1. haha :P så har du nu tagit emot Jesus i ditt liv Erica?

    SvaraRadera
  2. Haha nej, hon har inte riktigt lyckats omvända mig ännu ;)Hum, var det inte du som skulle ta emot honom föressten? Det ploppade upp något svagt gammalt minne här nu...

    SvaraRadera
  3. Jag hittade det! Gammalt inlägg från gymnasiet ;) Du jag och Katja hade åkt skridskor, rubriken är Sjung Halleluja och prisa Gud. Avslutet är: Och Matilda, är det verkligen helt säkert att du inte ska "ta emot Jesus Kristus i ditt liv?" Hahaha

    Och det enda jag lyckades komma ihåg var att vi hört patrik isakssons låt alldeles för många gånger den dagen. Av misstag, såklart.
    Om resten.. ringer det någon klocka? Har för mig att det var rätt så roligt :P

    SvaraRadera